Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego (drogi publiczne)
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
-
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Załączniki do wniosku o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali np. 1:500 (w zależności od prowadzonej inwestycji) z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub oświadczenie o braku sprzeciwu właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej do zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót, kserokopię protokołu ZUD, kserokopię zgody na dysponowanie terenem, jeśli jest wymagane w myśl obowiązujących przepisów,
- projekt czasowej organizacji ruchu,
- kserokopię uzgodnienia lub opinii z Urzędem Gminy w Karnicach,
- pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku, gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik oraz kserokopię dowodu/dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa.
Załączniki do wniosku o wydanie zezwolenia na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 (w zależności od prowadzonej inwestycji) z zaznaczeniem urządzeń i podaniem ich wymiarów,
- kserokopia uzgodnienia trasy lub zgody na lokalizację obiektu lub uzgodnienia projektu wydanego przez Urząd Gminy w Karnicach,
- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub oświadczenie o braku sprzeciwu właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej do zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót jeśli wymagają tego przepisy prawa budowlanego,
- kopia protokółu Zespołu Uzgadniania Dokumentacji – dla robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej*,
- pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku, gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik oraz kserokopię dowodu/dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa.
Komórka organizacyjna
Drogi.
Opłaty
Uchwała Nr XIII/118/2019 Rady Gminy Karnice z dnia 28 grudnia 2019 r. w sprawie opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
Termin i sposób realizacji
W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
- art. 20 pkt. 8,art. 39 ust. 3,art. 40 ust. 1, 2, 3, 5, 11, 13, 13a i 16,art. 40d ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 roku w sprawie określania warunków udzielenia zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz. 1481),
- art. 104 i art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
- Uchwała Nr XIII/118/2019 Rady Gminy Karnice z dnia 28 grudnia 2019 r. w sprawie opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
Tryb odwoławczy
Od decyzji, w której organ zgłasza sprzeciw przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Karnice, w terminie 14 dni od daty otrzymania.